donderdag 11 september 2008

Japan aan de wijn door stripboek

Een Japans stripfiguur heeft gezorgd voor een enorme stijging in de Aziatische wijnverkoop. Fans kopiëren het gedrag van hun getekende held om de internationale wijnmarkt te ontdekken. De verkoopcijfers schieten de lucht in.

De cartoon is verzonnen door een Japanse broer en een zus, die het boek uitbrachten onder de schuilnaam 'Tadshi Agi'. De hoofdpersoon Shizuku Kanzaki, wordt na de dood van zijn vader op een missie gestuurd. Als hij de ''twaalf apostelen'' opspoort zal hij worden beloond met de sleutels naar zijn vaders wijnkelder. De wijnen die daar liggen zijn van onschatbare waarde. Zijn vader was een bijzondere wijnverzamelaar en wilde alleen de beste exemplaren.

De avonturen in het stripboek 'Kami no Shikuzu' zorgen voor een enorme stijging van de verkoopcijfers op de Aziatische wijnmarkt. Opvallend is wel dat alleen de wijnsoorten die worden genoemd in de cartoon worden gekocht door de fans.

Het stripboek wordt wekelijks door meer dan 500.000 Japanners gelezen en verspreidt zich in rap tempo over Azië. Waar men het leest stijgt de vraag naar wijn. Zo zorgden Koreaanse vertalingen voor een verkoopverhoging van 30 naar 70 procent.

Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten